pipeliner 2017-02-15T10:22:16+00:00
Loading...

PIPELINER CRM – VISUELT SALGS-VERKTØY

Pipeliner CRM er et verktøy for salg og kundeoppfølging du ikke finner maken til. Er du trøtt og lei av din gamle, tradisjonelle CRM-løsning? Klager selgerne på tungvint og tidkrevende arbeide med å rapportere salgsaktiviteter og prognoser? Stjeler CRM-løsningen din verdifull tid som heller kunne vært brukt til direkte kundekontakt?

Enkelte CRM-løsninger på markedet er så kompliserte at de virker direkte demotiverende på selgerne. Og selgere uten topp motivasjon og energi er det ingen som har bruk for.

Det gjelder å tenke effektivitet, det gjelder å tenke nytt, det gjelder å finne en helt ny måte å jobbe på – ikke minst for selgere som skal skape resultater. Grip tanken om The New Way To Work også innen salg og kundeoppfølging!

Ta en grundig titt på Pipeliner CRM. Dette er løsningen som stadig flere små og store bedrifter verden griper til når de skal ta i bruk et nytt CRM-system. Fra små bedrifter med 3-4 ansatte til gigantiske salgs-organisasjoner som f.eks. Bosch.

Utradisjonell
Pipeliner CRM skiller seg svært mye fra tradisjonelle CRM-løsninger enten de heter SuperOffice, Salesforce, Microsoft Dynamics eller andre som mer er å anse som rapporterings- og kontakt-databaser enn et realt salgs-verktøy som bidrar til å drive salgs-casene videre i prosessen.

Salgs-prognoser
Pipeliner CRM analyserer hvert eneste salgs-case og hvor det befinner seg i salgs-syklusen. Systemet lærer seg den enkelte selgers prosess og lager automatisk prognoser som viser hvordan man ligger an og hvor stor sannsynlighet det er for at et salgs-case blir closet innen forventet dato. I tillegg foreslår systemet nye tiltak og aktiviteter for neste steg mot closing.

Status-oversikter
Pipeliner CRM er en drøm å jobbe med for en salgsleder. Det er slutt på ukentlige timelange møter med hver eneste selger for å gå gjennom gigantiske regneark for å finne ut hvordan selgeren ligger an. Pipeliner CRM leverer status for alt salg i organisasjonen, på alle nivåer – enten det er produktgrupper, land, regioner, distrikter eller helt ned på hver eneste selger eller selger-gruppe. Selgere og selger-ledere har full kontroll og visuell oversikt minutt for minutt.

Intelligent
Pipeliner CRM er et intelligent salgs-verktøy som med lett forståelige grafiske og svært visuelle modeller gir full kontroll på innkommende leads, kvalifiserte prospects og case som nærmer seg closing.

Driver prosessen
Pipeliner CRM kommer med fortløpende forslag til neste steg i salgsprosessen med sjekklister og nye oppgaver. Denne delen skreddersys for den enkelte salgsorganisasjon slik at det passer dens salgs-metodikk og prosess. Det er ikke du som skal tilpasse deg et firkantet system bestemt av CRM-leverandøren, men CRM-løsningen som skal tilpasse seg deg.

Holder øye med kundene
Hvor mye tid bruker du ikke på å søke informasjon om kundene dine? Pipeliner CRM gjør dette automatisk for deg ved å knytte seg opp til sosiale medier og fortløpende «overvåke» hva som skjer med kunden på f.eks. Facebook, LinkedIn, Twitter og alle andre sosiale kanaler der det strømmer informasjon om kundene dine. Skal de utvide? Skal de fusjonere? Er det nye beslutningstakere? Alle disse spørsmålene kan Pipeliner CRM svare på for deg.

Organisasjonskart
Pipeliner CRM hjelper deg å holde orden på organisasjons- og beslutnings-kartet til kunden. Hvem rapporterer til hvem? Hvem beslutter hva og hvem påvirker beslutningene? Hvem sitter på pengene? Hvem er dine venner og hvem er dine motstandere hos kunden? Alt dette fremstilles i lett forståelige og visuelle kart.

Mobil CRM på farten
Selvfølgelig kan du ta med deg Pipeliner CRM i lomma. Du kan laste ned den lekre appen både til din iOS og Android enhet. Og mobilen din knyttes dessuten til din Pipeliner CRM desktop slik at du kan ringe direkte fra desktop-klienten. Og ja, du kan jobbe like bra med Pipeliner CRM selv om du ikke er tilkoblet internet. Den synker og oppdaterer straks du har fått nettforbindelse igjen.

Finner veien til kunden
Pipeliner CRM hjelper deg selvfølgelig å finne veien når du skal på kundebesøk. Så lenge du har registrert gateadressen til kunden får du veiledning i et integrert Google-map.

Integrerer med det meste
Pipeliner CRM integrerer med det meste du kan tenke deg av andre løsninger som f.eks. Google, Gmail. Microsoft Outlook, Microsoft Office, Facebook, LinkedIn, MailChimp, Google Calendar, Box, Dropbox, Twitter, Klout, Google Drive, One Drive, Sharepoint, GoToWebinar, Eventbrite og en rekke andre løsninger. Med sitt åpne API kan Pipeliner CRM også integreres mot andre løsninger som f.eks. IBM Connections Cloud (som vi i Brainworker har gjort). Man kan også enkelt importere og eksportere kontaktlister via CSV.

Brainworker AS er Pipeliner CRM Authorized Consulting Partner og tilbyr skreddersøm, tilrettelegging og opplæring.

FAKTA OM PIPELINER

  • Enkel, rask og smart!

  • Visuelt og intuitivt bruker-grensesnitt.

  • Drag & Drop oppdatering!

  • Automatiske prognoser og rapporter.

  • Ring kunden direkte fra kundekortet!

  • Automatisk nyhets-overvåking av kundene.

  • Foreslår nye aktiviteter for å close salget!

  • Lager organisasjons- og beslutnings-kart for kunden.

  • Ta med CRM-løsningen i lomma!

  • Status over alt salg minutt for minutt.

  • Tilpasses din salgsprosess og metode.

  • Spesielle bransje-løsninger tilgjengelig og kan skreddersys for spesielle behov.

DERFOR SKAL DU VELGE PIPELINER CRM

Selgere trenger verktøy som motiverer dem og hjelper dem i salgsprosessen. Pipeliner CRM er laget av selgere for selgere og regnes som verdens mest visuelle CRM-løsning. Selgerne beveger hvert case videre i prosessen med drag & drop. De får fortløpende informasjon om kunden fra sosiale medier rett inn i systemet. Og de har øyeblikkelig tilgang til status, sannsynlighet og prognose for sine case vist med lett forståelige og svært visuelle grafer.

Er selgerne dine mye på farten har de CRM-løsningen med seg i lomma og kan med enkle tastetrykk på en smarttelefon eller et nettbrett kommunisere direkte med kunden, enten med e-post eller telefon, lage og sende dokumenter og tilbud, registrere nye leads og prospects, oppdatere kontaktinformasjon og selge, selge, selge!

Brainworker AS bruker selv Pipeliner CRM og har tilpasset løsningen vår salgs-metodikk og salgs-syklus. Med litt trening er dette noe du kan gjøre selv slik at du får din skreddersydde CRM-løsning. Dette er en CRM-løsning som skalerer fra 2-3 ansatte til flere tusen brukere.

TA KONTAKT MED OSS FOR EN DEMO

BESTILL I DAG!

START DIN PRØVEPERIODE ALLEREDE NÅ!

Hver dag hjelper vi store og små bedrifter med å jobbe smartere!
BESTILL I DAG!